مشخصات خدمت
عنوان خدمات
|
دریافت تسهیلات توسعه مکانیزاسیون جهت خرید ادوات کشاورزی
|
نام دستگاه اجرایی
|
سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد
|
نام دستگاه مادر
|
وزارت جهادکشاورزی
|
نوع خدمت
|
خدمت به شهروندان (G2C)
|
مخاطبین
|
بهره برداران بخش کشاورزی
|
مدارک لازم
|
-
مالک ملزم به ارائه دفترچه کشاورزی و مدارک و مستندات لازم می باشد
- مالکینی که مالکیت زراعی آنها خرد می باشد و شرایط احراز خرید
تراکتور (مطابق جدول ارائه شده در شرح خدمت) را ندارند به عنوان خدماتی محسوب می
شوند و الزاما باید گواهینامه ویژه تراکتور یا گواهینامه مهارت رانندگی و سرویس
و نگهداری ماشین های کشاورزی از مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی داشته باشند
-
مالک چنانچه گواهینامه تراکتور ندارد می تواند نسبت به معرفی راننده گواهینامه
دار اقدام نماید
|
قوانین و مقررات بالادستی
|
قراردادهای منعقده بین وزارت جهاد
کشاورزی وبانک کشاورزی بعنوان بانک عامل و دستورالعمل های اجرایی مربوطه
|
هزینه خدمت
|
ندارد
|
شماره حساب (های) بانکی
|
ندارد
|
پرداخت بصورت الکترونیک
|
ندارد
|
مرحله ارائه خدمت
|
غیر الکترونیکی
|
شرح خدمت (دریافت تسهیلات توسعه
مکانیزاسیون جهت خرید ادوات کشاورزی)
1) این تسهیلات ، تفاهم نامه بین وزارت جهادکشاورزی و بانک کشاورزی به
عنوان بانک عامل می باشد.
2) این تسهیلات به منظور تزریق تکنولوژی های روز به بخش کشاورزی و بهینه
کردن شاخص های مکانیزاسیون ارایه می گردد.
3) باز پرداخت این تسهیلات 5 ساله و بهره بانکی آن 15 درصد می باشد.
4) در صورت تخصیص منابع ، داشتن شرایط لازم و تکمیل بودن پرونده متقاضی
طی مدت کمتر از یک ماه ، به بانک عامل معرفی خواهد شد.
5) این تسهیلات در سراسر کشور پرداخت و هر سال قابل تمدید است.
6) این تسهیلات نقش مؤثری جهت اشتغال زائی در بخش تولید ادوات دارد.
7) اولویت پرداخت
تسهیلات ، به ماشین ها و ادوات تولید داخل می باشد مشروط به اینکه مراحل آزمون
مرکز توسعه مکانیزاسیون کشور را گذرانده باشند.
به استناد جلسه مورخ
2 آذر 93 کارگروه مکانیزاسیون کشاورزی (وزارت جهادکشاورزی) ، سطح مالکیت کشاورزان
برای خرید تراکتور با استفاده از تسهیلات بانکی به شرح جدول ذیل تعیین می گردد.
نوع تراکتور
سطح مالکیت
|
تراکتور سبک و باغی
|
تراکتور متوسط
|
تراکتور نیمه سنگین
|
تراکتور سنگین
|
حداقل سطح آبی (هکتار)
|
3
|
7
|
10
|
20
|
حداقل سطح دیم (هکتار)
|
6
|
14
|
20
|
30
|
شرایط لازم جهت خرید ادوات با استفاده از
تسهیلات بانکی
- داشتن نیروی محرکه (تراکتور) اسناد و
مدارک مالکیت آن به نام متقاضی باشد (دفترچه ماشین ، صورت مجلس تحویل و تحول ، سند رسمی ، قولنامه رسمی ، قولنامه
عادی و . . .)
- ادوات مورد درخواست با توان نیرو
محرکه باشد
- برای مالکین نیرو محرکه (تراکتور) که
فاقد سند مالکیت رسمی و هر گونه اسناد و مدارک مالکیت دیگر می باشند لازم است تصرف
فعلی آن با ذکر مشخصات (نام و نام خانوادگی و شماره ملی و مشخصات فنی تراکتور و
شامل مارک و مدل ، سال ساخت ، شماره موتور ، شماره شاسی) توسط شورای اسلامی محل و
یا دهیاری روستا و تائید گردد
- متقاضیان واجد شرایط فوق الذکر با
توجه به دستور العمل ذیل می توانند جهت دریافت تسهیلات بانکی برای خرید تراکتور و
کمباین و ادوات کشاورزی از محل اعتبار تخصیصی برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی
معرفی گردند
الف- ارائه فاکتور از فروشگاه ها و
نمایندگی های معتبر و مجاز در استان با داشتن امضاء و مهر و شماره حساب بانکی ازسازنده یا واردکننده دستگاه
- فاکتور از شرکت تأمین کننده (سازنده
و یا واردکننده دستگاه )
تبصره1: ارائه فاکتور برای کالا های
موجود در فروشگاه توسط نمایندگی ها بلامانع است
تبصره2: به منظور جلوگیری از سوء
استفاده های احتمالی و تضیع حقوق نمایندگی ها لازم است فاکتور های صادره توسط وارد
کنندگان یا سازندگان به شرط داشتن نمایندگی در استان مهمور به مهر نمایندگی استان
گردد
- برای خرید کمباین سبک داشتن حداقل
150 هکتار و برای خرید کمباین سنگین داشتن حداقل 250 هکتار کشت سالیانه در تناوب
با ارائه دفترچه کشاورزی و مدارک و مستندات لازم
- در زیربخش دام برای خرید انواع تراکتورهای کشاورزی به ازای حداقل
30 رأس دام (گاو) با ارائه مجوز معتبر و مدارک و مستندات لازم
* رانندگان حرفه ای
متقاضیان تراکتور و کمباین که فاقد
اراضی کشاورزی می باشند صرفاً خدماتی محسوب می شوند و الزاماً باید گواهینامه
تراکتور یا کمباین ارائه نمایند
- ارائه گواهینامه ویژه رانندگی
تراکتور و کمباین از راهنمایی و رانندگی یا ارائه گواهینامه مهارت رانندگی و سرویس
و نگهداری ماشین های کشاورزی از مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی
- پروانه فعالیت در امر ارائه خدمات
مکانیزه در منطقه از نظام صنفی کارهای کشاورزی شهرستان الزامی می باشد
- ارائه معرفی نامه از مدیریت
جهادکشاورزی شهرستان مبنی بر تائید متقاضی و نیاز منطقه به تراکتور و کمباین جهت
ارائه خدمات مکانیزه کشاورزی
*- شرکت های ارائه دهنده خدمات مکانیزه
کشاورزی
- ارائه پروانه تاسیس معتبر در زمینه
مکانیزاسیون کشاورزی از سازمان جهادکشاورزی استان
- معرفی کاربر ماهر ماشین (شاغل در
شرکت یا استفاده از خدمات قرار دادی) و با ارائه گواهینامه ویژه ماشین (تراکتور و
کمباین) از راهنمایی و رانندگی یا ارائه گواهینامه مهارت رانندگی و سرویس و
نگهداری ماشین های کشاورزی از مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی
- کلیه ماشین ها ، ادوات و تجهیزات
کشاورزی مورد تائید که از الزامات فنی و تخصصی و کیفیت و استانداردهای لازم
برخودار بوده در پرتال مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی به آدرس www.agmdc.ir قرار گرفته است
- عدم دریافت تسهیلات خرید تراکتور و
کمباین در 5 سال قبل برای اشخاص حقیقی
نحوه ارائه خدمت (دریافت تسهیلات توسعه
مکانیزاسیون جهت خرید ادوات کشاورزی)
تشکیل کمیته مشترک (میز خدمت) فی مابین
مدیریت جهادکشاورزی شهرستان و شعب بانک کشاورزی (مشتمل بر: مسئول مکانیزاسیون و
طرح و برنامه شهرستان و کارشناس شعب بانک کشاورزی) به منظور بررسی و انتخاب
متقاضیان خرید ماشین ها ، ادوات و تجهیزات کشاورزی مطابق با دستور العمل ابلاغی و شرایط و ضوابط بانکی و تنظیم صورت جلسه
1) وضعیت متقاضیان از نظر مطالبات بانکی (بدهی های سررسید شده و سایر
مطالبات ، چک برگشتی ...) واطمینان از تامین تضمین تسهیلات و وثایق
و توان تأمین 20 درصد سهم آورده شخصی با استعلام از بانک کشاورزی شهرستان بررسی گردد (در شناسایی متقاضیان
موثر و واقعی با توجه به موارد فوق الذکر اقدام گردد)
2) متقاضی در سامانه دریافت تسهیلات کشاورزی ثبت نام و کد رهگیری 11
رقمی را به مدیریت شهرستان ارایه می کند
3) متقاضیان به مدت 10 روز باید وضعیت خود را از نظر دریافت تسهیلات
مشخص و حداکثر در مدت 30 روز شرایط اخذ تسهیلات (ارائه وثائق ، تضامین بانکی و سهم
الشرکه) را مهیا کنند در غیر این صورت حذف و جایگزین معرفی شود
4) خط اعتباری جهت توسعه مکانیزاسیون کلیه ماشین ها ، ادوات و تجهیزات
کشاورزی مورد تائید که از کیفیت و استانداردهای لازم برخودار است در زیر بخش های
زراعت ، باغبانی و دام و طیور و آبزیان راه اندازی گردیده است ، فهرست ماشین ها ،
ادوات و تجهیزات کشاورزی کلیه زیر بخش ها حائز شرایط و مورد تائید در پرتال مرکز توسعه
مکانیزاسیون کشاورزی به آدرس www.agmdc.ir قرار دارد
5) بررسی و پذیرش درخواست متقاضیان خرید ادوات و تجهیزات کشاورزی در
صورت داشتن تراکتور در کمیته مشترک بلامانع است
6) فاکتور توسط نمایندگی های معتبر و مجاز استان از شرکت های تأمین
کننده (سازنده یا واردکننده دستگاه) ارائه گردد
7) داشتن امضاء و مهر تأمین کننده
8) شماره حساب بانکی تأمین کننده در فاکتور جهت واریز وجه قید گردد
9) درج مشخصات کامل دستگاه در فاکتور
تبصره1: ارائه فاکتور برای کالاهای موجود در فروشگاه توسط نمایندگی ها پس از
تایید مسئول مکانیزاسیون شهرستان مبنی بر موجود بودن کالا بلامانع است (در فاکتور
مشخصات کامل دستگاه و نام شرکت تأمین کننده ذکر شده باشد)
تبصره2: به منظور جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی و تضیع حقوق نمایندگی ها
لازم است فاکتورهای صادره توسط واردکنندگان یا سازندگان به شرط داشتن نمایندگی در
استان مهمور به مهر نمایندگی استان گردد
کارشناسان پاسخگوی خدمت
کارشناس پاسخگوی خدمت: مهندس اسدی
پست کارشناس پاسخگوی خدمت: رئیس اداره
مکانیزاسیون
شماره همراه : 09177410136
زمان مراجعه: همه روزه به غیر از روزهای تعطیل (لطفا
قبل از مراجعه تماس بگیرید)
آدرس پستی: آدرس : یاسوج – بلوار
استاد مطهری- سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد – کد
پستی 7591741431